25 lutego 2015

BRUKSELKA na gęsto

Mam koleżankę. Ona ma córkę. Teraz już ta córka jest prawie dorosła.
Ale już na zawsze zostanie w mojej głowie obraz, jak mała trzyletnia dziewczynka siedzi przy stole i po prostu pochłania brukselkę. Zresztą zostało jej tak do dzisiaj.

U mnie w domu brukselki się jakoś nie jadło. Nie wiem czy Mama nie potrafiła jej przygotować czy jej nie lubiła.
Wiem , że z każdej zupy jednak ją wydłubywałam i odkładałam na bok.
Gorzka. Niedobra. Taka własnie była dla mnie ta "mała kapustka".

Jakiś czas temu kupując warzywa stwierdziłam, a co mi tam. Kupiłam garstę, dosłownie garstkę brukselek na spróbowanie.

Wyszły dobre. :-) Nie powiem, że od razu zostanę wielką fanką brukselki, ale ,może już nie będę nią tak gardzić ;).

 
BRUKSELKA NA GĘSTO
 
garść brukselki :)
1 łyżka masła
1/2 łyżki bułki tartej
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
 
Brukselkę obrać z pierwszych liści i ten twardy trzonek naciąć na krzyż. Opłukać w zimnej wodzie.
Zagotować wodę. Bruskelkę wrzucić do wrzątku z dodatkiem soli i cukru.
Gotować jakies 8 minut.
Odsączyć.
W garnuszku rozgrzać masło , dodać brukselkę i posypać bułką tartą. Wszystko delikatnie zamieszać i od razu podawać.
 
SMACZNEGO :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)