22 maja 2012

Zakochałam się. Tarta z rukolą i M. Roux

Mam bzika na punkcie książek kucharskich, ale o tym kiedy indziej.
O Mistrzu pisanym przez duże M czytałam na różnego rodzaju blogach. Że Jego książki są rewelacyjne, że dokładnie wytłumaczone i że przepisy przyprawiają o zawrót głowy.
W końcu dorwałam dwie książki M. Roux. Jedna to CIASTA, a druga to JAJKA. Pierwszym przepisem z JAJEK była jajecznica z rabarbarem. :-)
I jedną i drugą książkę przeczytałam bardzo dokładnie, wszystkie uwagi starałam się zapamiętać.
I postanowiłam zrobić tartę z książki CIASTA.
PO RAZ PIERWSZY ciasto wyszło idealne!!! Naprawdę IDEALNE!!! Po raz pierwszy nic nie musiałam dosypywać, po raz pierwszy udało mi się przenieść ciasto na wałku na formę. No po prostu byłam taka z siebie dumna :)). Odlot!
Kiedy jeszcze dodałam do tego moją ukochaną rukolę byłam już naprawdę w siódmym niebie.



TARTA Z RUKOLĄ I POMIDORAMI

250 g mąki
125 g masła, pokrojonego w kostkę, lekko zmiękczonego
1 jajko
1 łyżeczka drobnego cukru
1/2 łyżeczki drobnoziarnistej soli
40 ml zimnej wody

pomidor duży
rukola
1 jajko
szklanka śmietanki 30%
sól
pieprz
ser typu niebieski z pleśnią

Usypać wzgórek z mąki, zrobić w nim wgłębienie. Włożyć w nie masło, wsypać sól, cukier i wbić jajko. Palcami wymieszać i połączyć składniki na gładką masę.
Powoli zagarniać mąkę, ugniatając ostrożnie, aż ciasto będzie miało ziarnistą konsystencję. Wlać wodę, delikatnie połączyć palcami z resztą ciasta.
Wewnętrzną stroną dłoni wyrabiać ciasto, odpychając je od siebie 4-5 razy, aż będzie gładkie.
Utworzyć z niego kulę, owinąć w folię i włożyć do lodówki.

Nagrzać piekarnik do temperatury 180 st. C.


Ciasto wyjąc z lodówki i rozwałkować do 2 mm. Wyłożyć foremkę do tarty. Ponakłuwać widelcem. Na ciasto ułożyć papier do pieczenia i wysypać suchą fasolę. Piec przez 15 min.  Następnie wyciągnąć ciasto z piekarnika, usunąć fasolę i teraz już samo ciasto włożyć na 5 minut do piekarnika.
Wyciągnąć i pozwolić ciastu trochę przestygnąć.

Następnie ułożyć na cieście pokrojony w plasterki pomidor, nasypać rukoli.
Śmietanę wymieszać z jajkiem i doprawić do smaku solą i pieprzem.
Wylać masę jajeczno-śmietanową na tartę, posypać podrobnionym serem i piec jeszcze 20-25 minut.



SMACZNEGO :)




21 komentarzy:

  1. Oj, mozna sie zakochac :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna tarta! Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. cudna tarta .... też mam te ksiązki ijestem w nich zakochana:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rukola plus tarta...pycha

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała tarta, a rukolę także uwielbiam :)
    Mówisz,że tak dobry przepis Mistrza? Koniecznie muszę wypróbować:)
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majanko, jak dla mnie idealny!!! Ściskam :)

      Usuń
  6. Oj na punkcie książek ,gazet też mam bzika totalnego .Tych książek niestety nie posiadam ,a szkoda .Przepis jak dobry to zapisuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też chodziłam wkolo tych książek i chodziłam, az w końcu je dopadłam :)

      Usuń
  7. Ładne i wesołe zdjęcia, pozdrawiam. Ser pleśniowy dodaje smaku. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pięknie :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. idealnie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rewelacja. Wygląda superowo!

    OdpowiedzUsuń
  12. O i to jest to, co będzie na moim stole w sobotni poranek:) Pozdrawiam Cię serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Izaa: bardzo dziękuję

    Agattekh: pieknie dziękuję :)

    Precelia: bardzo dziękuję

    Natka: bardzo mnie to cieszy!! Daj znać jak wyszła :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)