16 stycznia 2010

Placki ryżowe

Przyszedł czas, żeby spróbować czegoś nowego.
Przeglądałam ksiązkę kucharską GOTOWANIE RODZINNE i ... padło na Placki ryżowe. Nigdy placków z ryżu nie robiłam, więc pomyślalam dlaczego by nie ;).

Placuszki wyszly ... dobre, ale mnie czegoś w nich brakowało. Kolejnym razem czymś je zaostrze, bo chyba właśnie tej nutki pikanteri brakowało.

Po moich zmianach przepis wyglada tak:




PLACKI RYŻOWE
3 jajka
1/8 l mleka
3 łyżki mąki
cebula
100 g startego sera
2 torebki ryżu ugotowanego wedlug przepisu
łyżeczka ziół prowansalskich
pęczek zielonej pietruszki
sól, pieprz, maggi

Jajka zmiksować z mlekiem i mąką na gładkie ciasto. Cebulę drobno poszatkować. Pietruszkę drobno poszatkować. Cebulę, pietruszkę ser i ugotowany ryż dorzucić do ciasta. Wymieszać. Dodać zioła prowansalskie. Doprawić do smaku solą, pieprzem i maggi.
Na patelni rozgrzać olej. Łyżką do zupy nabierać niewielkie porcje ciasta z ryżem i kłaść na rozgrzanej oliwie. Placki smażyć z obu stron na złotobrązowy kolor.




SMACZNEGO :)

5 komentarzy:

  1. Mniam ryżowe ;) Jeszcze takich nie robiłam, ale skorzystam z przepisu! Jak tylko jakis sosik do nich wymyśle ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobają mi się te ryzowe placuszki! CHętnie kiedyś takie popełnię:))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziewczyny, warto sprobowac, przynajmniej dla samego smaczku ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy12.11.11

    Super smakują z sosem grzybowym,pieczarkowym lub myśliwskim :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)