02 grudnia 2009

Pierniczki świąteczne

W zeszłym roku wyglądało to tak:
zrobiłam ciasto
rozwałkowałam je
połowę pierniczków wycięła moja pociecha
a potem się znudziła i poszła.

W tym roku wyglądało to tak:
wyciągnęłam składniki
zaczynam zagniatać ciasto
- MAMO PROSZĘ POZWÓL, MAMUŚ TERAZ JAAAAAA
- MAMUŚ NIE WAŁKUJ, JA CHCĘEĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘ
- MAMOOOO NIE RÓB MI Z TYMI FOLEMKAMI, JA SAMAAAA

I wiecie co? Moja rola ograniczyła się w sumie do wstępnego zarobienia ciasta, pilnowania żeby smyk nie podjadal surowego :), układania pierniczków na blaszce i wkładania ich do piekarnika.
No i do .... posprzątania kuchni.

Doskonały przepis na pierniczki znalazłam na blogu Majanki. Dodałam tylko trochę mleka, bo ciasto nie chciało nam się za bardzo "związać" i się sypało. No i rozpuściłam masło.



PIERNICZKI ŚWIĄTECZNE
50 dag mąki
20 dag cukru pudru
20 dag miodu
12 dag masła
1 jajko
1 dag sody oczyszczonej
2 łyżki stołowe przyprawy do pierników

Mąkę wymieszać z sodą, zrobić w środku wgłębienie, wlać miód, dodać przyprawy korzenne, cukier, masło i jajko.
Zagnieść ciasto.
Wyrabiać aż będzie gładkie i jednolite w przekroju. Rozwałkować i wykrawać ciasteczka.
Blachy posmarować tłuszczem, posypać mąką i na nich układać pierniczki.
Piec ok 10 minut w piekarniku nagrzanym do 200 st C.




Pierniczki oczywiście dodaję do III Festiwalu Pierniczków organizowanego przez Maltę oraz do Kuchni Świątecznej i Noworocznej Olgi Smile :)



Kuchnia Świąteczna i Noworoczna 01.XII.2009 - 05.I.2010

11 komentarzy:

  1. Te pierniczki muszą być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Są :))
    jutro pokaże jak wyglądało lukrowanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, śliczne Wam wyszły :) Robię podobne, potwierdzam, że pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy2.12.09

    Masz naprawdę wielką pomoc ...

    OdpowiedzUsuń
  5. RainDrop dziękujemy :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale zachciało mi się takich pysznych pierników :)Podoba mi się takie wspólne pieczenie :)*Chociaż może sprzątanie, to już nie wzbudza we mnie takiego entuzjazmu :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Szarlotku - no u mnie z tym sprzatniem to podobnie, , ale gorzej było po lukrowaniu ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne są Wasze pierniczki! Cieszę sie,ze skorzystałaś z tego przepisu :)
    Piękne Wam wyszly.
    Ja tez bardzo lubię produkować pierniczki z moim dzieckiem, synek najbardziej lubi lukrowanie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Majanko, to my dziękujemy za prosty i taki smakowity przepis.... Pierniczki niby pod zamknięciem, a jednak w czarodziejski sposób znikają :)

    OdpowiedzUsuń
  10. To bardzo dobry przepis! A jakie cudne wykonanie.. :-)

    Fajno mieć takiego małego pomocnika.. :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj bardzo bardzo fajnie :))
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)