06 marca 2012

Szarlotka

Taką szarlotkę, na kruchym spodzie robiłam po raz pierwszy.
Wyszła idealna! Rewelacyjna. Boska!
Brakowała mi tylko gałki lodów.
Przepis znalazłam na Domowych Wypiekach .


SZARLOTKA

500g mąki pszennej
250g margaryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki cukru waniliowego
5 żółtek
4 łyżki cukru
1 łyżka gęstej, kwaśniej śmietany
cynamon
1 1/2 kg jabłek

Jabłka obrać, usunąć gniazda, pokroić w kostkę lub zetrzeć na tarce, wymieszać z 2 łyżkami cukru i przesmażyć, aż powstanie mus. Pozostawić do ostygnięcia.
Żółtka utrzeć mikserem z dwoma łyżkami cukru i cukrem waniliowym.
Margarynę posiekać nożem. Dodać mąkę, proszek do pieczenia, śmietanę oraz utarte żółtka. Zagnieść ciasto.
Podzielić ciasto na dwie części.
Formę (o wymiarach ok. 35cm x 24cm) posmarować masłem lub wyłożyć papierem do pieczenia.
Obie części ciasta rozwałkować na dwa placki wielkości formy.
Pierwszy placek wyłożyć do formy. Ciasto nakłuć widelcem.
Mus jabłkowy wyłożyć na ciasto i posypać cynamonem.
Przykryć drugim plackiem. Ciasto nakłuć widelcem.
Piec w nagrzanym piekarniku około 45 min. w temperaturze 180°C, aż się ze złoci.
Ciepłe ciasto posypać cukrem pudrem.



SMACZNEGO :)

3 komentarze:

  1. Pięknie Ci wyszła. Zrobiłaś mi smaka na nią. Cieszę się, że przepis się spodobał :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. robie bardzo podobną szarlotke, jest nak
    jlepsza na świecie ...tak wiec prosze o kawałek Waszej:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała!Bardzo lubimy szarlotki.Muszę zrobić chyba jakąś:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)