15 marca 2012

Ciasto drożdżowe marchewkowe

Kiedy zobaczyłam na blogu Ireny i Andrzeja to ciasto wiedziałam doskonale, że i ja je zrobię. Przepadam za ciastami drożdżowymi i marchewkowymi, a tutaj miałam dwa w jednym. Co prawda spodziewałam się burzliwych fajerwerków, a jednak aż takich nie było - jednak ciasto jest naprawdę dobre i warto je zrobić :).
Tym samym dołączam do akcji Z WIDELCEM PRZEZ AFRYKĘ, AUSTRALIĘ I OCEANIĘ.



CIASTO DROŻDŻOWE MARCHEWKOWE

225 g startej marchewki
400 g cukru
150 g masła rozpuszczonego i ostudzonego
pół łyżeczki mielonego cynamonu
1 łyżeczka mielonego anyżu
250 g mąki
1 paczka suszonych drożdży
sól do smaku
4 rozkłócone jajka

Marchewkę wymieszać z cukrem. Przykryć i odstawić na 60 minut. Następnie dodać masło, cynamon oraz anyż. Dodać przesianą mąkę. Wymieszać. Dodać drożdże i wymieszać. Dodać jajka i odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na godzinę do podwojenia objętości. Wyrobić ciasto. Przełożyć do wysmarowanej tłuszczem i posypanej mąką blaszki. Piec w temperaturze 160 stopni przez 50 minut. Ciasto powinno być zezłocone, a wbity i wyciągnięty patyczek powinien być suchy. Odstawić na 15 minut. Wyjąć z blaszki i przełożyć na kratkę aż do całkowitego wystudzenia.

SMACZNEGO :)


1 komentarz:

  1. Pyszne musi być to ciasto.
    Marchewkowe lubię, a drożdżowego marchewkowego nie jadłam jeszcze.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)