23 marca 2012

Hiszpańska kartoflanka

Jakiś czas temu mąż posłał mi tego oto linka.  I marudził, popatrz jakie pyszne, to musi być rewelacyjne!
Pewnego popołudnia poszłam z córką na spacer i w gości. :)
Wróciłyśmy pod wieczór do domu, a w domu... Roznosiły się boskie zapachy. Pachniało wszędzie. Zróbcie ją, i jestem pewna, że nie pożałujecie!


KARTOFLANKA A LA RIOJA

1 kg ziemniaków
40 dag chorizo
20 dag cebuli
40 dag czerwonej papryki
20 dag pomidorów
2 szklanki bulionu warzywnego
świeży tymianek
sól
oliwa
2 ząbki czosnku
liść laurowy
papryka w proszku

Cebulę, paprykę i czosnek siekamy, chorizo kroimy w grube plasterki. Podsmażamy warzywa na oliwie na małym ogniu przez 10 minut (czosnek dodajemy na końcu, żeby się nie przypalił). Dodajemy ziemniaki, sparzone, obrane ze skórki i pokrojone pomidory oraz chorizo (ew. liść laurowy oraz nieco papryki do smaku). Zalewamy bulionem i gotujemy pod przykryciem, aż składniki będą miękkie (jakieś 15 minut). Na talerzu możemy polać danie dobrą oliwą.

SMACZNEGO :-)

3 komentarze:

  1. A ja właśnie zastanawiałam się co zrobić z resztą chorizo - i już wiem! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki fajny pomysł! Szkoda,że ja nie moge nigdzie chorizo dostać ,ale może źle szukam?
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Majanko: u nas chorizo jest w biedronce :-))

    Jelko: jak się cieszę :))

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)