06 listopada 2012

Wykwintne ciasto z jabłkami

Kiedy otwieram oczy i za oknem jest ... ciemno. Strasznie leje i nie zanosi się żeby było inaczej. W takich chwilach mam ochotę jak niedźwiadki zakopać się gdzieś i zasnąć i obudzic się dopiero na wiosnę.
Niestety tak sie nie da, dlatego wertuję książki i ratuję się pysznościami.
Tym razem pomysł znalazłam w książce Jana Czernikowskiego CIASTA, CIASTKA, CIASTECZKA.



WYKWINTNE CIASTO Z JABŁKAMI

200 g mąki pszennej
125 g cukru
125 g miękkiego masła
3 żółtka
3 białka
3-4 łyżki mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
jabłka obrane i pokrojone w plasterki
cynamon

Utrzeć masło z cukrem do białości i dodawać stopniowo żółtka, mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia i tyle zimnego mleka żeby otrzymać gładkie ciasto.
Białka ubić na sztywno.
Pod koniec wymieszać masę z pianą ubitą z białek i wyłożyć do wysmarowanej formy.
Na górę ułożyć jabłka , posypać cynamonem i cukrem.
Piec w 180 st. C przez ok 1 godzinę.



SMACZNEGO :)

15 komentarzy:

  1. właśnie wsunęłam szarlotkę;) ale ta twoja jest boska, zjadłabym teraz i taką:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, smakowitości. Ja bardzo lubię ciasta z jabłkami:)
    Kojarzą się tak ciepło jesiennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie wlasnie tak się z jesienią kojarzą wszelkie ciasta z jabłkami, szarlotki , jabłeczniki :))

      Usuń
  3. Poproszę kawałeczek w przesyłce do Jaworzna... chętnie przygarnę. Bo cała blacha to za dużo, ale kawałeczek do kawki byłby jak znalazł. Szarlotka prezentuje się cudownie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! To zapraszam do mnie :)

      Usuń
    2. Basia7.11.12

      No to już się zbieram i lecę :)

      Usuń
    3. Wstawiam zatem kawę :)

      Usuń
  4. basinepichcenie7.11.12

    Mail poszedł

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam ten ból. Kiedy otwieram jedno oko przed piątą i nie widzę nic, za to słyszę gęste krople uderzające w okno... Nie chce się nic. Takie ciasto może być całkiem niezłą motywacją wygrzebania się spod kołdry ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja jeszcze dodatkkowo nie lubię deszczowego, szarego listopada .... :)) A ciasto jest dobrą motywacją :)

      Usuń
  6. rzeczywiście wykwintne, bo prezentuje się smakowicie;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)