08 grudnia 2010

Ciasto czekoladowe z bakaliami

Leżała sobie w sklepie malutka książeczka. Zerknęłam na nią i poszłabym dalej, ale jednak wróciłam się, wzięłam do ręki, zaczęłam przeglądać. No i jest w moim domu.
Ta książka to CZEKOLADA . Z KUCHENNEJ PÓŁECZKI.
Bardzo przystępne przepisy. Dziś zapraszam na pierwszy z tej oto książeczki ( podaję go już z moimi zmianami )


CIASTO CZEKOLADOWE Z BAKALIAMI

175 g miękkiego masła
100 g cukru
4 roztrzepane jajka
200 g czekolady deserowej drobno pokruszonej
3 łyżeczki kakao
80 g rodzynek
15 g suszonej żurawiny
50 g posiekanych orzechów włoskich
225 g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia

W misce utrzeć cukier z masłem na pulchną masę.
Dodawać po jednym jajku starannie ucierając.
Dosypać czekoladę, kakao, rodzynki, żurawinę i orzechy. Starannie wymieszać. Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia - ostrożnie wymieszać.
Formę keksówkę wysmarować masłem i posypać bułką tartą.
Przełożyć ciasto do formy.
Piec w piekarniku nagrzanym do 160 st. C przez ok 60 minut.

SMACZNEGO :)

9 komentarzy:

  1. Fajnie wygląda to czekoladowe ciacho pełne bakalii:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj musi być pyszne:) ...zwłaszcza, ze uwielbiam zarówno czekoladę, jak i bakalie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, kocham takie ciasta. Szczególnie teraz - ze szklanką ciepłego mleka - nastrajają pozytywnie i przyjemnie rozgrzewają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. podoba mi sie takie ciacho z bakaliami:) a do tego czekolada, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ależ napakowane wnętrze! mmm ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. czekoladowe smaki zimą są rewelacyjne

    OdpowiedzUsuń
  7. No właśnie zimowe ciasto, akurat na teraz.
    Palce lizać:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Upiekłam to ciasto :) Jest pyszne! Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)