29 października 2012

Jak narobiłam smaka Teściowej czyli Zapiekany ryż z jabłkami i cynamonem

Czy u Was też śnieg? A właściwie chlapa? Zimno, szaro buro i nijako?
U mnie niestety tak jest. Brrr. Niestety nie lubię takiej pory. Jestem ciepło wiosenną kobietą, a nie ponuro deszczowo listopadową :).
Taka pogoda ... I zachciało mi się ryżu, ale takiego jaki robiła moja Mama. Pysznego zapiekanego z musem jabłkowym. Zapiekany w brytfance, którą potem trzeba było moczyć, bo się ryż tak pięknie zapiekał. Ten smak, zapach kojarzy mi się z dzieciństwem. Uwielbiałam go i mogłabym pochłonąć do mnóstwo.

I ten ryż tak mi się zamarzył. Musu nie mialam, ale miałam jabluszka.
A jakiś czas wcześniej napisała do mnie Pani z firmy SyS, która zapytała czy będę chętna przetestować ich produkty. Hm... Zapytałam , a co jeżeli nie będę zadowolona, nie lubię wciskać z uśmiechem ludziom kota w worku. No i po kilku dniach otrzymałam paczuszkę. Pierwsze co zrobiłam to przeczytałam skład produktów i faktycznie same naturalne produkty. Nie natrafiłam na e.... :-).

Między innymi otrzymałam RYŻ Z JABŁKAMI I RODZYNKAMI. Wiedziałam, że pójdzie na pierwszy ogień. W składzie mamy: ryż, jabłko i rodzynki. Jeżeli jesteście zainteresowani innymi produktami zerknijcie tutaj: klik, a ja na bieżąco będę Was informować jakie wrażenie robią na mnie inne produkty. Ryż jest na wielką 5 :).

A kiedy robiłam to danie zadzwoniła do mnie Teściowa :), narobiłam jej takiego smaka, że sama się wzięła za ryż z jabłkami :). Proste danie , a daje tyle radości.



RYŻ Z JABŁKAMI ZAPIEKANY

opakowanie ryżu z jabłkami i rodzynkami - firma SyS (2 torebki się w opakowaniu znajdują)
250 ml wody
masło do wysmarowania formy i trochę na górę
1 - 2  jabłka
cukier
cynamon

Ryż ugotować w wodzie według instrukcji na opakowaniu.
Formę natrzeć masłem i przełożyć do niej ugotowany ryż. Jabłka obrać i pokroić w talarki , ułożyć na ryżu. Posypać cukrem, cynamonem i nałozyć wedlug uznania na górę trochę masła (delikatnie rozmarować).
Zapiekać w 180 st. C przez ok 30-40 minut.

SMACZNEGO :)

5 komentarzy:

  1. jak ja dawno takiego ryzu nie jadłam:) uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  2. takiego ryżu z jabłkami jeszcze nie jadłam, na pewno wypróbuje ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  3. trzeba wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słodkie dzieciństwo .Moja Mama dodawała jeszcze śmietankę .Oj - jakie to było pyszne
      Narobiłaś mi smaka

      Usuń
  4. Antenko: miałam własnie podobnie :) i dlatego w koncu zrobiłam.

    Bajkowa Kuchnio: skoro nigdy nie jadlaś zapiekanego ryżu z jabłkami to koniecznie zrób.

    Anula: koniecznie :)

    Lutka40: ze śmietanką nie znam, wypróbuję. Tylko tą śmietankę dodawała po zapieczeniu?

    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)