08 września 2012

Chleb sezamowy

Znalazlam przepis na ten chleb w małej, ale bardzo fajnej książce SZYBKO I SMACZNIE. CHLEBY I CHLEBKI.
Ten chlebek jest do wielbicieli sezamu, sezam jest intensywnie wyczuwalny. W przepisie występuje mąka razowa, ja nie mialam i zastąpiłam ją mąką żytnią :-). Podam jednak przepis taki jak w oryginale.
Podoba mi się pieczenia chleba. Wyrabianie, oczekiwanie i ten niesamowity zapach pieczonego chleba.
Chlebek ten dorzucam do zabawy UPIECZ SMAKOWTY CHLEB, której patronem są Zakłady Tłuszczowe Kruszwica, producent margaryny Smakowita.



CHLEB SEZAMOWY

3 szklanki mąki pszennej
2 szklanki mąki razowej
2 szklanki mączki sezamowej
40 g drożdży (rozpuszczonych w odrobinie mleka)
1 1/2 łyżka soli
1 szklanka mleka w proszku
3/4 szklanki nasion sezamu
3/4 szklanki siemienia lnianego
550-700 ml letniej wody
1 ubite jajko do posmarowania
dodatkowe ziarna sezamu do dekoracji

Wymieszać wszystkie skladniki. Dobrze połączyć i wyrabiać przez 15 minut, w razie potrzeby dodać mąki. Przykryć i odstawić do wyrośnięcia na 3 godziny.
Podzielić ciasto na dwie części i uformować w owal. Ułożyć na naoliwionych blachach i posmarowac jajkiem. Ja piekłam w keksówkach . Odstawić do wyrośnięcia na 1 godzinę. Posmarować jeszcze jajkiem i posypać sezamem.
Piec w temp. 180 st. C przez ok 45-50 minut.



SMACZNEGO :)


Upiecz Smakowity Chleb!

3 komentarze:

  1. ale apetyczny:) wezmę sobie kromeczkę;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sezamowy chlebek? Nie trzeba mnie namawiać. Pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Własnej roboty musi smakowac przepysznie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)