23 stycznia 2014

Pierogi leniwe z ziemniakami

Od zawsze leniwce robiłam tylko z białym serem. Jak sama nazwa wskazuje ma być szybko :) i leniwie. Czyli wrzucić do miski i zagnieść. A w międzyczasie gotuje się garnek z wodą i jak tylko woda zaczyna wrzeć wrzucamy leniwce. Ale ... czytałam , że spora grupa robi leniwce z ziemniakami. Kiedyś stwierdziłam, że można i tak spróbować. Wydawało mi się, że zrobiłam ich dużo, ale się myliłam :). Dla mnie nic nie zostało, tak się ta moja rodzinka na nie rzuciła, że tylko pozostaje się cieszyć, że talerzy nie zjedli.



PIEROGI LENIWE Z ZIEMNIAKAMI
300 g tłustego białego sera
300 g ziemniaków
150 g mąki pszennej (+ do podsypywania)
1 duże jajko
3 lyżki cukru
1 łyżeczka soli
masło
 
Ziemniaki obrać i ugotować .
Przecisnąć przez praskę do ziemniaków. Wrzucić do miski, dodać rozdrobniony biały ser, jajko, cukier, sól. Wyrobić. Jeżeli masa jest za rzadka podsypać mąką. Masę dobrze wyrobić. Uformowac z masy "wałeczek" i ciąć na kawałki.
Pierogi wrzucić na osolony wrzątek. Gotować az wypłyną, potem jeszcze jakąś minutkę, ale nie za długo, żeby nie były rozgotowane.
Wyłożyć na talerz, polać roztopinym masłem , pocukrować. Można posypać cynamonem, lub dodać kleks ze śmietany.
 
SMACZNEGO :)

9 komentarzy:

  1. smaki z dawnych lat:) i jak chętnie wraca się do takich obiadków:) ja je uwielbiam, moje dzieci również:D

    OdpowiedzUsuń
  2. To skoro Twoja rodzinka prawie zjadła talerze - muszę wypróbować :D Nigdy nie robiłam z dodatkiem ziemniaków, więc zaciekawił mnie Twój przepis ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smakowicie wyglądają. Wieki nie robiłam leniwych.
    Pozdrowienia slę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja to zdecydowanie z talerzem .Przy takich pysznościach umiaru nie mam .Niestety !

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam leniwe, zarówno te z ziemniakami, jak i bez, pychota :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Polecam zrobic ciasto troche twardsze niz normalnie. Rozwalkowac na grubosc 1,5cm i pokroic w trójkąty (podstawa 5cm a wysokosc 10-12cm) do tego lekko podsmażyć bułkę tarta na maśle i polac leniwce i posypać brązowym cukrem.... zarowno pierogi jak i "okrasa" powinny byc mocno ciepłe ale nie gorące... i takie posypujemy właśnie brązowym cukrem :) polecam do ciasta dac trochę soli i odrobine cukru, co sprawi ze będą jeszze smaczniejsze...

    Potem to juz z cukrem na słodko lub z gęstym jogurtem na kwaśno lub z tłuszczykiem z boczku na lekko słono. ... dla kazdego cos pysznego.
    Nie bujcie sie5 eksperymentowac. Pyszne są tez z sosem słodkokwaśnym. Jak kto lubi.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy8.12.14

    3 łyżki cukru więc na 1kg 10 łyżek .czy aby nie za dużo?

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy... cukier mozna dodać wedlug uznania.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)