17 maja 2012

Jajecznica z rabarbarem

Tytuł posta brzmi nieźle, co?
Z pomidorami jajecznica - owszem.
Z szyneczką - jak najbardziej.
Z czosnkiem niedźwiedzim, też.
Ale z rabarbarem??
Stałam się szczęśliwą posiadaczką książek M. Roux JAJKA i CIASTA.
Czytałam na Waszych blogach, że to mistrz nad mistrze, więc gdy zobaczyłam w książce JAJKA przepis na taką jajecznicę przetarłam oczy ze zdumienia.
 Ale... Mąż był nad morzem. Córka w szkole, a ja miałam urlop i postanowiłam to wykorzystać :).
Zrobiłam.
Jak to smakuje? Hm... Kwaskowatość rabarbaru ... Coś jakby pomidorki, ale nie do końca. Bardzo fajna :))
Jak nie boicie się wyzwań spróbujcie koniecznie!!
Zrezygnowałam jednak z grzanek , ale przepis podaję dokładnie za Mistrzem (na 4 osoby).


JAJECZNICA Z RABARBAREM

200 g bardzo kruchego, młodego rabarbaru,
100 g cukru,
2 kromki białego chleba,
100 g topionego masła,
80 g masła,
8 roztrzepanych jajek,
4 łyżki śmietany,
sól i świeżo zmielony pieprz

Rabarbar obrać, 2/3 pokroić w drobną kostkę, resztę w paseczki wielkości dużej zapałki. 100 ml wody zagotować z cukrem. Wrzucić rabarbar pokrojony w paseczki i gotować 30 sekund. Wyjąć łyżką cedzakową (trzymać w cieple). Do gotującego się syropu wrzucić resztę rabarbaru i gotować ok. 1 minuty. Wyjąć i odsączyć (trzymać w cieple).
Chleb pokroić na duże kostki i obsmażyć na rozgrzanym topionym maśle aż się zarumienią. Grzanki odsączyć z tłuszczu na ręcznikach papierowych.
Masło roztopić na patelni lub w rondlu, wlać jajka i usmażyć jajecznicę. Pod koniec dodać śmietanę i rabarbarowe kostki, doprawić solą i pieprzem. Gotową jajecznicę posypać rabarbarem pokrojonym w zapałki i grzankami.

Przepis dorzucam do akcji OLCIAKY.

SMACZNEGO :)


5 komentarzy:

  1. Musze koniecznie spróbować tej jajecznicy! Widziałam ją już na kilku blogach i oczywiście w książce M.Rouxa, bo też ją mam.
    Na taką jajecznicę skuszę się kiedyś, ale sama, bo moi chłopcy (zarówno Mały jak i Duży) na pewno sie na nią nie skuszą ;)

    Ściskam ciepło:*

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlatego ja wlasnie czekałam na tę chwilę samotności w domu :))

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo jakie ciekawe połączenie

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie jadłam nigdy jajecznicy z rabarbarem, ciekawe jak smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)