11 maja 2012

Torcik marchewkowy

Jeżeli chodzi o marchewkowe ciasta, to nie trzeba mnie w ogóle przekonywać. Jak tylko mam pod ręką nowy przepis wiem, że prędzej czy później napewno go wykorzystam.
Lubię marchewkę w ciastach. Mniam.
Ten torcik znalazłam w książce MAŁA SZKOŁA PIECZENIA tylko tam nosił dumną nazwę Szwajcarski Tort marchewkowy. Niestety nie miałam wszystkich składników do wykonania tego oto cuda :) i dlatego zrobiłam tylko z tego co akuratnie znalazłam w szafkach. Może następnym razem już będzie to szwajcarski tort :), póki co zapraszam na torcik :)


TORCIK MARCHEWKOWY

250 g młodych karotek (ja miałam normalne marchewy i to był błąd - zróbcie z młodych marchewek)
250 g cukru
szczypta soli
skórka otarta z 1 cytryny
6 żółtek
6 białek
300 g zmielonych , nie obranych migdałów
100 g razowej mąki pszennej

Marchewki drobno zetrzeć na tarce.
W misce utrzeć na pulchną masę zółtka z 1/3 cukru, szczyptą soli i skórką z cytryny.
W drugiej misce ubić na sztywno białka z pozostałym cukrem.
Zmielone migdały wymieszać ze startymi karotkami i razową mąką pszenną.
Najpierw do masy żółtkowej wmieszać około 1/3 ubitej na sztywno piany z białek. Potem dodać resztę piany z białek i na wierzch nałożyć migdałową mieszankę. Ostrożnie wszystko wymieszać.
Przełożyć masę do wysmarowanej tortownicy i posypanej bułką tartą.
Piec w 190 st. C przez ok 55 minut.
Można posypać cukrem pudrem.



SMACZNEGO :)

10 komentarzy:

  1. wygląda bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nie robiłam marchewkowego ciasta, ale kusi mnie i nęci:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robilas?? :)) czas to zmienić. A ja wlasnie zauważyłam, że na moim blogu nie ma mojego pierwszego i najlepszego ciasta marchewkowego :-))) a to Ci historia :)

      Usuń
  3. A wiesz, robiłam szwajcarskie ciasto marchewkowe, pyszne było:)
    Twoje prezentuje się smakowicie Haniu!
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy Twoje szwajcarskie było z morelowymi dodatkami? Ściskam

      Usuń
  4. wiesz, jak dawno nie jadłam ciasta marchewkowego? aż strach pomyśleć!

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie bym zjadła trójkącik takich marchewkowych pyszności!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)