25 lipca 2010

Torta caprese

W piątek mój mąż miał urodziny. Chciałam mu zrobić niespodziankę. Ponieważ zawsze jak widział czekoladowe ciasta mówił, "zrobiłabyś takie..." postanowiłam zrobić ciasto czekoladowe.
Ha! Tylko jakie?
Na mój apel na DURSZLAKU odpowiedziało kilka fantastycznych kobiet. Wszystkie przepisy zanotowałam i mam już kolekcję ciast do wypróbowania, ale w końcu zdecydowalam się na TORTA CAPRESE według pomysłu Anny. Anno, bardzo Ci dziękuję za pomoc !! :)

A mąż?
Mąż spróbował i powiedział: OOOO TAKKK, TO ZDECYDOWANIE MÓJ SMAK :).



TORTA CAPRESE

6 jajek
200 g cukru trzcinowego (nie miałam, dalam zwykły)
2 łyżki rumu (nie miałam , dalam koniak)
300 g migdałów w płatkach
200 g gorzkiej czekolady w kawałkach
200 g masła
cukier puder do dekoracji

Starannie oddzielić żółtka od białek. Żółtka utrzeć z połową cukru i rumem na gęstą masę.
Migdały przyrumienić na patelni. Następnie zmielić je z czekoladą.
Roztopić masło i dodać do mieszanki migdałowo - czekoladowej.
Piekarnik nagrzać do 175 st. C.
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Dodać drugą połowę cukru. Ubijać dalej.
Mieszankę migdałową wymieszać z żółtkami. Dodać ostrożnie białka, wymieszać.
Wylać do tortownicy.
Piec w 175 st. C ok 40-45 minut.



SMACZNEGO :)

6 komentarzy:

  1. Jaki pyszny torcik! MIgdałowo -czekoladowy , musiał smakować świetnie!:)
    Wszystkiego najlepszego dla Męża!

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie wygląda;D świetny przepis, zapiszę sobie, bo wspaniale się prezentuje;D

    OdpowiedzUsuń
  3. pychotka! uwielbiam wszystko czekoladowe:) Twoje ciacho wyglada smakowicie i to bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluje, wyszedl pieknie i ciesze sie, ze smakowal, najlepszezyczenia dla Meza, choc spoznione, pozdrawiam serdecznie, anna

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda apetycznie ! Wcięłabym go z miłą chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  6. przyjemnie jest dawac komuś czekoladową radośc.. :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)