05 listopada 2015

Szarlotka Froda

Kiedy zobaczyłam tą szarlotkę na blogu ANNY, po pierwsze zachwyciła mnie szybkość z jaką się ją robi.
Po drugie kilkakrotnie czytałam cały wpis szukając wzmianki o FRODO BAGGINS. I nie znalazłam :).
Po trzecie u mnie to tak szybko przygotowanie nie trwało. Myślałam, że wszystkie składniki mam, okazało się , że zabrakło mi mąki ziemniaczanej. Na całe szczęście moja Córcia kroiła jabłuszka i przesiewała mąkę, ja szybko pobiegałam do sklepu po mąkę ziemniaczaną :).
Po czwarte było to chyba najdziwniejsze ciasto jakie robiłam. Jak można mieszać posypkę z jabłkami? Okazało się, że można.
Po piate to jedyne zdjęcie , które udało mi się zrobić. Kiedy podałam szarlotkę z lodami znikała tak szybko, że nie udało mi się jej uchwycić po przekrojeniu ;).

 
KANADYJSKA SZARLOTKA FRODA
(źródło : addio pomidory)
 


4 jabłka szara reneta
1,5 szklanki mąki pszennej
5 łyżeczek mąki ziemniaczanej
8 dag masła
1 szklanka brązowego cukru 
1 łyżeczka cynamonu    
2 jajka
2 łyżki mleka
2,25 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 łyżeczki soli
Do tortownicy: 1 łyżka masła i 2 łyżki bułki tartej 
 
    Jabłka obierać, oczyszczyć z gniazd nasiennych i pokroić w grubą kostkę.
Przesiać oba rodzaje mąki, proszek do pieczenia i sól, dodać masło pokrojone w kostkę i rozetrzeć palcami, aż powstanie kruszonka.
Dodać jabłka, cukier (jedną łyżkę pozostawiamy), cynamon oraz jajka ubite z mlekiem.
Wymieszać, przekłożyć do natłuszczonej i wysypanej bułką tartą tortownicy.
Posypać odłożonym cukrem.
 Piec 45 minut w piekarniku nagrzanym do 190°C, na złoty kolor.    
Można podawać z lodami .
 
SMACZNEGO :) 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)