18 stycznia 2014

Kotlety z cieciorki

Uwielbiamy wszelkiego rodzaju kotlety z przeróżnych warzyw, roślin strączkowych czy jajek.
Dlatego jak już przerobiłam kaszę gryczaną, marchewkę, cukinię, dynię :) przyszła pora na cieciorkę.
Cieciorkę nie z puszki, ale "normalną" suchą :). Jeżeli tylko lubicie takie potrawy zachęcam do spróbowania. I podpowiem, że można nawet dziecko oszukać :), mówiąc, że to pyszny mięsny kotlecik. Włóżcie do bułki i będziecie mieć przesmacznego burgera.
Ten przepis to zlepek przeróżnych przepisów z internetu i tego co akurat miałam w lodówce.

 
KOTLETY Z CIECIORKI
 
250 g suchej cieciorki
2 cebule
2 ząbki czosnku
pół pęczka natki pietruszki
jajko
sól, pieprz
bułka tarta
olej
 
Cieciorkę ugotować do miękkości. Można namoczyć cieciorkę wcześniej, szybciej się ugotuje.
Odsączyć z wody. Zmiksować na gładką masę.
Cebulę i czosnek posiekać drobno i zeszklić na oleju.
Dodać do cieciorki.
Natkę pietruszki drobno posiekać, dodać do masy. Doadać również jajko i 1-2 łyżki bułki tartej. Wyrobić. Doprawić solą i pieprzem do smaku.
Z masy uformowac kotlety . Obtoczyć w bułce tartej i smażyć na oleju z obu stron na złoty kolor.
 
SMACZNEGO :)

7 komentarzy:

  1. a to bardzo ciekawe !
    muszę spróbowac

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też musze wypróbowac, bo nigdy nie jadłam, a wyglądaja pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja w końcu ostatnio znalazłam w swoim miasteczku cieciorkę, myślałam, że panią w sklepie wycaluję:) ..... teraz czeka w szafce na swój dzień:) ... a skoro piszesz, że można i dzieciaki oszukać to moze wypróbuję i ja na swoim dziecku .... bo niejadek z niego straszny, ale mięsko kocha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko dopraw porządnie :). Włóż w bułeczkę i podaj hamburgera :))

      Usuń
  4. Super pomysł, bardzo lubię dania z ciecierzycy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dopiero niedawno odkryłam cieciorkę i od tamtej pory mogę ją jeść łyżkami! Pyszne kotleciki ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają bardzo apetycznie, muszę takie spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)