03 stycznia 2014

Wigilijna zupa rybna

Jakie zupy u Was królują w czasie wieczerzy wigilijnej?
Zawsze mnie to ogromnie interesuje :).
W czasach kiedy mieszkałam jeszcze z rodzicami była u nas zupa grzybowa , albo rybna zabielana. Na zmianę. Jednego roku taka, drugiego taka. Raz tylko Mama zrobiła barszcz czerwony.
Kiedy wyszłam za mąż zupę przejęłam z domu mojego męża. Jest to zupa rybna, ale w formie rosołku z grzankami. I od kilkunastu lat taka własnie króluje na naszym stole.



WIGILIJNA ZUPA RYBNA
 
2 głowy karpia (oczyszczone z oczu, skrzeli, łusek)
2-3 kawałki oczyszczonego karpia
2 marchewki
1 pietruszka korzeń
kawałek selera
kawałek pora
1 mała cebula
1 ząbek czosnku
3-4 ziarenka ziela angielskiego
sól, pieprz
1 łyżka vegety
zielona pietruszka
 
Na grzanki:
masło
pokorojna w kosteczkę bułka
 
Warzywa obrać, oczyścić i wrzucić do garnka. Głowy i karpie również dodać do garnka. Zalać wodą i zagotować. Dodać vegetę.
Następnie gotować na wolnym ogniu aż warzywa będą miękkie, a ryby ugotowane.
Z zupy wyciągnąć warzywa oraz ryby. Doprawić zupę do smaku.  Przecedzić zupę przez sitko.
 
Na maśle zrobić grzanki.
 
Zupę podawać z grzankami , pokorojną w kosteczkę marchewką i zieloną pietruszką.
 
SMACZNEGO :)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)