30 czerwca 2013

Niespodzianka. Truskawki. Muffinki

Dlaczego kocham muffinki?
Może dlatego, że potrzebuję tylko dwie miski i 1 łyżkę?
Może dlatego, że kiedy przychodzi ochota na coś słodkiego - 10 minut przygotowywania, 20 minut pieczenia ...
Wczoraj moi domownicy poszli pograć w szachy na "dolinie", a ja ogarnęłam mieszkanie, spojrzałam na truskawki, które niestety już nie są u nas smaczne, ale które jeszcze ciagle kupują, bo powoli się kończą. I przypomniałam sobie, że na blogu Sto Kolorów Kuchni, widziałam muffinkę z truskawką w środku.
Taka ot, niespodzianka. Powybierałam te truskawki, które się nadawały i jak domownicy wrócili to można było uslyszeć : co tu tak pachnie :).


MUFFINKI Z TRUSKAWKĄ

250 g mąki pszennej
120 g cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
12 truskawek
90 ml oleju
250 ml mleka
1 jajko

Mąkę, cukier , proszek do pieczenia i sodę wymieszać w jednej misce.
Olej, mleko i jajko wymieszać w drugiej misce.
Połączyć zawartośc obu misek, tylko do połączenia składników.
Formę muffinkową wyłożyć papilotami. Nałożyć ciasto i do każdego otworu włożyć po 1 całej truskawce.
Piec w 190 st. C przez ok 20 minut (sprawdzić suchość patyczkiem, ale pamiętać, żeby sprawdzać ciasto, a nie truskawkę ;) )

SMACZNEGO :)

3 komentarze:

  1. Ja również kocham muffinki :) Piękne wyglądają i pysznie smakują

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne muffinki Haniu. I z niespodzianką:)
    U mnie truskawki pyszne, w poniedziałek kupię sobie kolejne, bo juz mi się skończyły, a bym zjadła :)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajniuchne te muffinki:) ....mi jakoś przeszła ochota na truskawki po tym jak 2 razy z rzędu kupiłam po koszyczku i były po prostu gorzkie ....

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)