23 października 2011

Piwoszki

Doskonałe uspokajacze, jeżeli lubi się robić ciasteczka.
Koszmarne uzależniacze :), bo zjada się jednego i natychmiast sięga się po następnego.
Jadłam je u doskonałej gospodyni. Czegokolwiek by się nie dotknęła to wszystko jest doskonałe. Tak samo te piwoszki. Widziała je w programie Ewy Wachowicz postanowiła zrobić i kosztując ich wiedziałam, że i u mnie zagoszczą.
Ciasto jest wytrawne i dopiero lukier dodaje im słodyczy.
I zapewniam - są przepyszne.


PIWOSZKI

4 szklanki mąki
25 dkg margaryny
25 dkg masła
1 szklanka jasnego piwa
powidła śliwkowe
roztrzepane jajko

Wszystkie składniki połączyć i wyrobić ciasto. Włożyć na godzinę do lodówki.
Stolnicę podsypać mąką i rozwałkować ciasto ma 3-4 mm. Pociąć na kwadraty. Na środku umieścić powidła śliwkowe. Złożyć rogi do środka (żeby powstała koperta). Umieścić ciasteczka na blaszce i posmarować jajkiem. Piec w temp. 200 st. C ok 20-30 minut.
Po upieczeniu polukrować i można posypać np. kokosem lub drobno posiekanymi orzeszkami.

SMACZNEGO :)

2 komentarze:

  1. Pyszne są. Wiem bo robiłam je również z tego samego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie one fajne! Podobają mi się :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)