17 września 2015

Kakaowe ciasto z kruszonką i owocami

 
Jechaliśmy do znajomych, a ponieważ nie lubię przyjeżdżać z pustymi rękami postanowiłam zawieźć ciasto.
Na blogu JOANNY znalazłam ciasto, które mnie zachwyciło.
Niestety sezon truskawkowy już dawno za nami, ale dodałam śliwki i to też był dobry pomysł.

Uchował się tylko jeden kawałek do zdjęcia ;).

 
CIASTO KAKAOWE Z KRUSZONKĄ I OWOCAMI
(źródło: DOMOWE - WYPIEKI)
 
CIASTO:
 
5 jajek
200g cukru
125ml oleju
125ml jogurtu naturalnego
350g mąki pszennej
30g kakao
3 łyżeczki proszku do pieczenia
ok. 500g śliwek
 
KRUSZONKA:
 
150g masła
50g czekolady gorzkiej
180g mąki pszennej
20g kakao
100g cukru
szczypta soli
100g płatków owsianych
 
Przygotować kruszonkę. Czekoladę połamać na kawałki i razem z masłem roztopić w kąpieli wodnej. Mąkę wymieszać z kakao, cukrem, szczyptą soli i płatkami owsianymi. Dodać ciepłą, roztopioną czekoladę z masłem i całość zagnieść na kruszonkę. Odstawić na bok.
Śliwki umyć, wypestkować i pokroić na kawałki.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i kakao. Odstawić na bok. Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić na sztywną pianę. Dalej ubijając, dodać stopniowo cukier. Dalej miksując, dodać po jednym żółtku. Zmniejszyć obroty miksera i dodać stopniowo olej z jogurtem. Kolejno dodać mąkę z kakao w 3 porcjach mieszając krótko, tylko do połączenia składników.
Ciasto przełożyć do formy prostokątnej o wymiarach ok. 35x 24cm wysmarowanej margaryną i posypanej bułką tartą. Ułożyć śliwki, posypać kruszonką.
Piec w temp. 180 st. C przez ok. 45 minut (do suchego patyczka).
 
SMACZNEGO :)
 

1 komentarz:

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)