21 lutego 2013

Nie taki królik straszny ... jak go podają :)

Kiedy jedziemy do Teściów, wiem, że jednego dnia Teściowa poda na obiad królika. W jej wykonaniu jest pyszny. I zawsze wydawało mi się , że przygotowanie królika wymaga wielkie pracy i zachodu. Okazało się, że w ogóle nie. Któregoś dnia byłam w moim sklepiku mięsnym, były częsci królika. Hm... Wezmę, ale co z nim zrobię... Raz kozie śmierć, a właściwie królikowi. Kupiłam. Przyniosłam do domu. I w godzinę miałam przepyszny obiad :).



NAJPROSTSZY PRZEPIS NA KRÓLIKA

części królika
sól
świeżo mielony pieprz
słodka czerwona papryka w proszku
majeranek
olej

Królika oczyścić, osolić, popierzyć, posypać papryką i majerankiem.
W rondlu rozgrzać łyżkę oleju, królika obsmażyć z obu stron. Smazyć kilka minut, następnie podlać wodą i dusić do miękkości od czasu do czasu podlewając wodą.

Cała filozofia :).

SMACZNEGO :)

7 komentarzy:

  1. Ja też kiedyś myslałam, że królik taki trudny do przyrządzenia. ;)
    Mi także smakował.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. u nas również w zeszłym tygodniu królował królik;) był tak łatwy do obrobienia, że przygotował go laik, mój mąż:D
    smakował pysznie:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię mięso królicze, robiłam je na trzy sposoby, ale tak upieczony w samych przyprawach najlepiej mi smakował :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem za!! Królik powinien zdetronizować kurczaka wszechpanującego na polskim stole.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jakoś nie umiem się przekonać do królika, ale mój Połówek go uwielbia:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha ! Zazdroszczę takiego obiadu

    OdpowiedzUsuń
  7. Majana: :)

    Antenka: no proszę brawo dla męża :)

    Agattekh: czasami to co najprostsze jest najlepsze :)

    Aga: amen :)

    Jolu: ale nigdy nie jadłaś? Czasami warto wymoczyć go w mleku i już jest inny :)

    Lutka: Dzięki :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)