04 lutego 2014

Kurczak , cytryna, miód czyli niebo w gębie.

Pod koniec zeszłego roku sporą furorę robiła książka PASCAL KONTRA OKRASA. A właściwie chodziło o zdobycie tej książki.
Ostatnim rzutem na taśmę :) i ja stałam się szczęśliwą posiadaczką tej książki. Pięknie wydana, ze smakiem. Na początku zastanawiałam się dlaczego jest tyle mięsa, a tak mało warzywnych potraw. Z drugiej strony, jak przejrzałam dokładnie książkę stwierdziłam, że tego własnie mi potrzeba. Nowe pomysły czekają na wypróbowanie. Na pierwszy ogień poszły pyszne pałki z kurczaka z cytryną i miodem. Super przepis!! Pascal użył udek z kurczaka, ja pałek.




PAŁKI Z KURCZAKA Z CYTRYNĄ , MIODEM I ZAPIEKANYMI ZIEMNIAKAMI
(PASCAL)
 
4 ząbki czosnku
sok z 1 cytryny
50 g masła
3 łyżki miodu wielokwiatowego
2 szczypty rozmarynu suszonego
2 szczypty oreganu suszonego
750 g ziemniaków
8 pałek z kurczaka
4 cm imbiru
sól
pieprz
oliwa z oliwek
 
Pałki z kurczaka umyć, osuszyć , doprawić pieprzem i solą z obu stron. Imbir obrać, zetrzeć i dodać do kurczaka razem z posiakanymi 2 ząbkami czosnku. Dodać sok z cytryny, suszone oregano i 3 łyżki miodu. Całośc wymieszać. Miskę zakryć folią spozywczą i włożyć na 15 minut do lodówki. Na patelni rozgrzać 2 łyżki oliwy z oliwek, na rozgrzaną oliwę wrzucić 25 g masła. Pałki wyciągnąć z marynaty i smażyć pod przykryciem na złoty kolor z obu stron. Marynatę z kurczaka przelać na patelnię , przykryć i poddusić. Dodać trochę wody, zmiejszyć ogień, przykryć i dusić do miękkości.
 
Ziemniaki obierać i pokroić w ćwiartki. Ułozyć na blaszcze wyłożonej papierem do pieczenia. Polać 2-3 łyżkami oliwy z oliwek, dodać 2 posiekane ząbki czosnku, 2 szczypty suszonego rozmarynu, 25 g masła posiekanego na mniejsze kawałki. Całość wymieszać , doprawić solą i świeżo zmielonym pieprzem. Wymieszać. Piec w 200 st. C przez ok 40 minut.
 
SMACZNEGO :)

4 komentarze:

  1. Też bym użyła pałek ;) Bardzo lubię takie smaki, książki niestety nie mam ale zawsze mogę skorzystać z Twojego przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście :) , a to dopiero początek testowania tej ksiązki :) Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Smaczny przepis. Książkę mam, tylko muszę ją zacząć testować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też bym wybrała pałki:) Udka mi się przejadły:) .... smakowicie wygląda to danie:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)